Budování zpětných odkazů (linkbuilding)

Proč budovat zpětné odkazy?  |  Kam umisťovat zpětné odkazy?  |  Jak budovat zpětné odkazy?

Co je zpětný odkaz?

Zpětný odkaz (link nebo hyperlink) je textová nebo grafická reference umožňující kliknutím uživateli přejít na určenou webovou stránku. Tento odkaz je ale umístěn na jiné webové stránce, což zásadně ovlivňuje význam takového odkazu. Na vlastních stránkách můžeme mít tisíce odkazů na různé vlastní podstránky. Význam těchto odkazů není zásadní. Vyhledávače ale posuzují zpětný odkaz jako určitou referenci a záruku, že obsah stránky, na kterou odkazují, je důvěryhodný a obsahově kvalitní. Zpětný odkaz je tedy předpokladem, že uživatel na této stránce nalezne to, co hledá. Předpokladem je samozřejmě SEO Optimalizovaná webová stránka, protože jinak příchozí uživatel zjistí, že stránka neodpovídá jeho hledání. Základem budování zpětných odkazů je Registrace do katalogů.

Proč budovat zpětné odkazy?

Budováním zpětných odkazů docílíte lepší provázanosti obsahu Vašeho webu v internetu. Každá www stránka má určité číslo neboli počet zpětných odkazů odkazujících na ni. Toto číslo je měřitelné a právě vyhledávače na základě počtu zpětných odkazů a kvality stránek, na kterých se nachází a relevanci k jejímu obsahu, dává stránce přiměřenou relevanci ke konkrétním klíčovým slovům. Čím relevantnější, důvěryhodnější www stránka je, tím ji vyhledávače umístí na lepší pozici ve výsledku vyhledávání. Tento ukazatel je pro vyhledávače velmi důležitý a proto by stránky měly mít vybudovány vhodné zpětné odkazy.

Kam umisťovat zpětné odkazy?

Nejlépe umístěné odkazy směřující na Vaši webovou prezentaci jsou takové, které jsou umístěny na webech, které mají vysoký Rank (jejich hodnocení) a přitom malý počet odkazů umístěných na svých stránkách. Pro vyhledávače jsou pak velmi důležité zpětné odkazy, které mají stejnou obsahovou tématiku, jako ty Vaše. To znamená, máte-li internetovou stránku prodávající jízdní kola, tak zpětný odkaz umístěný na webové stránce s informacemi o nových jízdních kolech, pro Vás bude mnohem efektivnější, než tento zpětný odkaz umístěný třeba na internetové stránce zabývající se prodejem léků.

Jak budovat zpětné odkazy?

  1. Výměna odkazů – je to nejvíce efektivní, pokud zanecháte zpětný odkaz na velmi podobných internetových stránkách, podobnost musí být obsahová (v použití klíčových slov). I když je tato metoda nejefektivnější, tak bohužel je i nejpracnější, protože musíte ručně vyhledávat internetové stránky, které jsou pro Vás nejvhodnější. Následně se domluvit s vlastníkem stránky, zda má zájem s Vámi vyměnit zpětný odkaz, tzv. link exchange.
  2. Registrace do katalogů – důležité registrace do českých katalogů: Seznam, Centrum, Atlas, v zahraničí zejména Yahoo. Registrace do katalogů je prvním krokem budování zpětných odkazů.
  3. Publikace na cizích webech – co se tím myslí? Například pište různé informační články o své činnosti a ukládejte je na specializované publikační servery (webziny). Díky tomu si Váš článek můžou číst noví klienti, nesmíte samozřejmě pod článkem zapomenout uvést zpětný odkaz na své stránky.
  4. Nákup zpětných odkazů – zpětné odkazy se dají i nakupovat. V poslední době vzniká řada nových specializovaných serverů, kteří hledají vhodné webové stránky, na kterých by mohl být uložen právě Váš zpětný odkaz s tím, že Vám je nabídnou za určitou cenu, která je závislá na umístění odkazu, hodnocení samotné stránky a dalších parametrech.
  5. Kvalitní obsah www stránek – pokud máte web, který zaujme nějakého uživatele, může si odkaz na Vaši stránku uložit na své stránky. Využívejte různé diskuze, konference – pokud se budete účastnit na těchto serverech a psát výstižné a zajímavé články, samozřejmě pod každým článkem zanechte odkaz na své www stránky, tak můžete získat mnoho nových potenciálních klientů.

Pro získání více informací o našich službách nás kontaktujte prostřednictvím Kontaktního formuláře nebo e-mailem.

E-mail: info@espiral.cz