E-commerce strategie
Co je účelem E-commerce strategie? | K čemu slouží formulace E-commerce strategie ? | Jaké jsou nástroje E-commerce strategie?
Co je E-commerce strategie?
E-commerce je celkově komerční využití internetu. Nejsou to jenom portály, internetové obchody nebo elektronická tržiště, jak je to často chápáno, ale jsou to veškeré aplikace a prezentace realizované formou webových stránek - internetu. Předmětem E-commerce strategie je stanovení strategických cílů a nástrojů k jejich dosažení. Strategické cíle musí být vždy specifické, měřitelné, akceptovatelné, realistické a termínované.
Co je účelem E-commerce strategie?
Cílem E-commerce strategie je stanovit takové strategické cíle, aby byly v souladu s nadřazenými strategickými cíly firmy. Stejně důležité je i stanovit vhodné nástroje, kterými budeme co možná nejefektivněji tyto cíle naplňovat. Návrh E-commerce strategie obsahuje zvolené nástroje, které přibližují k definovaným cílům. Rozdíl je v tom, jak těchto cílů dosáhneme, záleží tedy na vhodném zkombinování jednotlivých aktivit - služeb, které je možné v rámci internetového marketingu nebo celkově e-commerce využít.
K čemu slouží formulace E-commerce strategie ?
Formulace E-commerce strategie je v dnešní době nezbytností, aby byl zajištěn odpovídající efekt z působení firmy na internetu:
- Soulad Corporate Identity a vzhledu webových stránek
- Soulad firemních strategických cílů s nástroji internetového marketingu
- Identifikace komerčních příležitostí na internetu, které firma může uchopit
- Zpětná vazba - feedback od vlastních klientů (reklamace, připomínky, návrhy a požadavky na změny)
- Monitorování a analýza trhu (statistiky a jejich analýza)
- Efektivní využití internetu a maximalizace komerčního efektu
Jaké jsou nástroje E-commerce strategie?
Nástroje pro uplatnění E-commerce strategie a dosažený stanovených strategických cílů mohou být následující:
- Management formy (Coporate Identity - Definice nebo soulad s existující firemní identitou formující vizuální image společnosti)
- Webová prezentace (Webová stránka, internetový obchod, elektronické tržiště B2B a B2C, microsity a produktové weby atd.)
- Reklama ( PPC (Pay per Click), placená registrace v katalozích a vyhledávačích, bannery atd.)
- Podpora prodeje na internetu (Věrnostní programy, affiliate programy, slevy atd.)
- Management obsahu (Copywriting, SEO Optimalizace, Aktuality, příspěvky, články, weblogy atd.)
- Management provázanosti (Budování zpětných odkazů, registrace do katalogů, reference, partnerské weby, sponzorské odkazy atd.)
- Podpůrné nástroje (analýza statistik, e-mail, služby SMS, MMS atd.)
Vhodná kombinace těchto a dalších nástrojů, které máme na internetu k dispozici, je klíčovým krokem pro efektivní uplatňování navrhované a akceptované E-commerce strategie.
Čím se odlišujeme?
Naší odlišností a výhodou je vlastní vize. Našim cílem je být webovým architektem, který poskytne klientovi ucelené webové řešení na míru. Chceme maximálně porozumět skutečným potřebám klienta a poskytnout mu takové řešení, které nejefektivněji přispěje k dosažení jeho cílů.