PPC Reklamní kampaně

Jak fungují PPC reklamní kampaně?  |  Jaké jsou na trhu PPC reklamní kampaňe?  |  Jaké jsou výhody a nevýhody PPC reklamních kampaní? | Kolik stojí PPC reklamní kampaň?

Co je PPC reklamní kampaň?

Reklamní kampaň PPC je anglickou zkratkou Pay Per Click, to znamená platit za proklik. Reklamní kampaně jsou umístěny ve vyhledávačích (Seznam, Google, Centrum, …) zpravidla vedle výsledků vyhledávání, a to v menších odkazech. Pokud uživatel internetu zadá výraz, který chce najít, vyhledávač zobrazí výsledky vyhledávání a v pravém sloupci reklamní kampaně. Výhodou těchto kampaní je, že neplatíte za to, že se zobrazíte ve vyhledávači (že jste viděni), ale teprve, na Vaši reklamní kampaň uživatel klikne a zobrazí se mu Vaše webová prezentace. Tedy zaplatíte až za proklik. Tato metoda důležitým způsobem napomáhá k celkové SEO optimalizaci, SEM Marketingu a celkové efektivitě Vaší webové stránky.

Jak fungují PPC reklamní kampaně?

PPC reklamní kampaně obsahují titulek (název reklamní kampaně), 1. řádek popisu, 2. řádek popisu, zobrazenou URL (tato URL adresa je zobrazována) a cílovou URL. Dále se k určité reklamní kampani volí vhodná klíčová slova (výhodou je, že je zde neomezený počet klíčových slov).
Pokud budete mít takto nakonfigurovanou a aktivní reklamní kampaň a uživatel internetu zadá hledaný výraz (klíčové slovo), které je i ve Vašem seznamu, objeví se Vaše kampaň vedle výsledků vyhledávání (nebo nad/pod výsledky vyhledávání). Umístění Vaší kampaně pak záleží na mnoha faktorech, mezi nejdůležitější patří: maximální cena, kterou jste ochotni zaplatit za dané klíčové slovo (za kliknutí na tento odkaz) nebo míra prokliku (úspěšnost reklamní kampaně měřená v procentech), umístění reklamy na webu a další faktory. Z uvedeného vyplývá, že je velmi důležité zvolit vhodný obsah a klíčová slova, na kterou se reklamní kampaň bude zobrazovat potenciálním klientům.

Jaké jsou na trhu PPC reklamní kampaňe?

Reklamní kampaně poskytují převážně vyhledávače, k nejrozšířenějším patří:

  • Seznam.cz - Sklik
  • Google.cz - AdWords
  • Centrum.cz - adFOX
  • Atlas.cz - adFOX

Existuje také několik systémů textové reklamy, které mohou být umístěny kdekoli na webu. Toto umístění je pak placeno vlastníkovi webu, na kterém se nachází. Mezi tyto systémy patří AdSense, eTarger atd.

Jaké jsou výhody a nevýhody PPC reklamních kampaní?

PPC velice vhodně napomáhá webovým stránkám, které na internetu nejsou vidět ve fulltextu (výsledku vyhledávání). Jedná se zejména o www stránky, které mají obchodní charakter, které mají co nabídnout nebo které přímo prodávají produkty a služby. Pomocí využití PPC reklamních kampaní bychom Vám bezpochyby zajistili nové návštěvníky na Vašich webových stránkách a napomohli tak k lepší SEO optimalizaci. Na rozdíl od SEO Optimalizace mají PPC reklamní kampaně okamžitou účinnost. Nevýhodou podle zkušenosti je, že jakmile reklamní kampaň skončí, vyšší návštěvnost nepřetrvává.

Kolik stojí PPC reklamní kampaň?

Ceny reklamních kampaní se pohybují od 2,- Kč za proklik, tedy za uživatele, který na danou textouvou reklamu (Adwords, Sklik) klikne a přejde na Váš web. V systémech PPC lze ale nastavit maximální cenu za proklik a to ovlivňuje umístění Vaší textové reklamy. Například v případě, že na klíčové slovo plastová okna má v tomto systému vloženu textovou reklamu 100 firem, pak záleží na maximální ceně, kterou jsou jednotlivé firmy ochotny zaplatit za prokliknutí uživatele a to určuje ve výsledku i pořadí textových reklam. Ten, kdo je ochoten za proklik zaplatit nejvíce, je na prvním místě. Vedle toho hraje důležitost i loajalita inzerenta vůči systému apod.

Pro získání více informací o našich službách nás kontaktujte prostřednictvím Kontaktního formuláře nebo e-mailem.

E-mail: info@espiral.cz