SEO Optimalizace

Proč zrovna SEO Optimalizace  |  Zvládnete to sami?  |  Jak probíhá realizace SEO technik? | Jaké jsou výhody a nevýhody SEO?

Co je SEO Optimalizace pro vyhledávače

SEO Optimalizace je mocným nástrojem internetového marketingu. Ve své podstatě je to kompletní soubor technik, které zajišťují pro webové stránky lepší umístění ve vyhledávačích všeobecně. Většinou je ale požadováno umístění na předních pozicích na danou oblast nebo konkrétní klíčová slova pro komerční využití. To už je pak konkrétně o kvalitě SEO Optimalizace a návrhu vhodných klíčových slov.

Proč zrovna SEO Optimalizace?

Mnozí, kdo se SEO Optimalizací byli seznámeni, namítají, proč zrovna tato technika a ne například reklamní kampaně ve vyhledávačích (Seznam, Google, Centrum, Atlas, …). V zásadě lze argumentovat třemi hlavními skutečnostmi:

  1. Reklamní kampaně mají řádově nižší účinnost (míru prokliků) než fultextové výsledky, na které SEO zabírá.
  2. Aplikací SEO technik lze dosáhnout stabilnějších a lepších výsledků (na základě měření prodejů, návštěvnosti atd.).
  3. Zkvalitňuje se tím obsah informací na webové stránce, čímž pomáháte nejenom sobě k lepšímu umístění ve vyhledávačích, ale také tím přispíváte ke srozumitelnosti obsahu a jednodušší hledatelnosti daných informací pro uživatele. Zkvalitňováním textového obsahu se zabývá Copywriting.

Výsledek vyhledávání neboli fulltext je pak důležité pro společnosti nebo osoby, které mají co nabídnout (ukázat), čehož se dá dosáhnout právě přes SEO optimalizace. Používání vyhledávačů neustále roste, proto máte příležitost, abychom z Vaší web prezentace udělali nástroj, díky kterému Vám zajistíme nové klienty, kteří mají zájem o Vaše služby či produkty.

Zvládnete to sami?

Určitě ano, tak jako postavit dům. Otázka je, za jaké náklady a jak dokonale. Často se setkáváme se situací, že majitelé firem nebo osoby zodpovědné za marketing se domnívají, že jejich webové stránky jsou optimalizovány. Jednoduše proto, že za optimalizace platí nemalé peníze. Ve výsledku ale zjistíme Analýzou webu (jedna z velmi využívaných služeb), že je to jinak. S webem se nic neděje po dlouhou dobu.

Co se týká náročnosti, mnoho velkých firem a společností s vlastním IT oddělením si nechává SEO Optimalizace dodávat specializovanými firmami. Po pravdě, kvalitní SEO specialista by měl být nákladově levnější, než vlastní pracovník IT oddělení, který by se měl věnovat jiným specifickým otázkám fungování informačních systémů a technologií.

Marek Prokop, jeden z uznávaných odborníků v oblasti on-line marketingu, byl v jednom rozhovoru dotázán právě na trend SEO:

SEO je soubor metod, kterými lze zvyšovat cílenou návštěvnost vlastního webu z tzv. přirozených (tj. neplacených) výsledků vyhledávání internetových vyhledavačů (Seznam, Google, apod.)… Příkladem z praxe jsou třeba české agentury zajišťující ubytování pro cizince v Praze. To je obor, který by dnes bez SEO prakticky neexistoval, protože většina zahraničních individuálních turistů začíná svou cestu v Googlu a marketér je jinudy oslovit ani nemůže. Pro jiné obory nemusí být SEO jedinou cestou, bývá však dlouhodobě nejlevnější. Týká se to zejména přímého prodeje skoro jakéhokoli zboží, které jde přes Web prodávat. Nejúčinnější je, když si firma zajišťuje SEO a SEM vlastními silami. V konkurenčnějším prostředí to ale není prakticky možné, pokud nemá vyhrazeného alespoň jednoho člověka, který celý den sedí u počítače, zhruba polovinu toho času se věnuje internetovému marketingu své firmy a druhou polovinu studiu nových metod a trendů. Specializované agentury a konzultanti jsou proto vhodným řešením především pro firmy, které nejsou na internetu opravdu závislé a vlastní internetový full-time marketér by se jim nevyplatil.“

Jak probíhá realizace SEO technik?

SEO Optimalizace nejsou žádná kouzla, je to rutinní práce na zkvalitňování obsahu webových stránek a upravách zdrojového kódu tak, aby byly co nejlépe vyhledatelné. Podle přání klienta pak může na webových stránkách pracovat jeden SEO specialista 10 hodin měsíčně. Nebo na mich může pracovat celý tým. Záleží na cílech, které mají být dosaženy.

SEO optimalizace pro vyhledávače jsou výsledkem dílčích technik, jakými jsou především:

Jaké jsou výhody a nevýhody SEO?

Základní výhody SEO Optimalizace jsou:

  • Vysoký potenciál návštěvnosti webu (80 až 90% návštěvníků webu může přijít přes vyhledávače)
  • Návštěvnost „zdarma“ (není nutné platit za přednostní výpisy apod.)
  • SEO přispívá k lepší zpětné vazbě (co zákazníci vlastně chtějí a potřebují, profilace firmy a jejího portfolia atd.)

Nevýhody SEO Optimalizace jsou:

  • Algoritmy vyhledávačů se mění (co platilo dnes, zítra nemusí)
  • Je nezbytné SEO optimalizaci provádět průběžně. SEO se dnes snaží dělat všichni, konkurence nespí.